28 Ocak 2011 Cuma

KISA KISA

Uykusuz dergisinde bir karikatür…

Başlarında huni olan iki kişi…

Birinin elinde gazete var.

Elinde gazete olan; “Beynimizin yüzde onunu kullanabiliyormuşuz.” diyor.

Diğeri; “Kalanı da su değil mi zaten?” deyince…

Fanta diye biliyorum ben... diyor...



***



Geçenlerde 112 çalışanlarına saldıran vatandaşlar oldukça enteresan bir görüntü verdiler...

Hani şu 112 personelini darp ettikten sonra, olay yerine gelen polislere; “Sağlık ocağı bize saldırdı. Bu böyle olmaz!” diyenlerden bahsediyorum...

Neredeyse rutin bir vakıa haline gelen bu durum 112 çalışanlarının en büyük sıkıntısı…

—Sağlık ocağı bize saldırttı… Bizi saldırtdılar… Bu böle olmazzz… diyordu saldıran kişiler...

Belli ki öyle belletilmişti kendilerine...

Koro halinde "Mağdurum ben mağdurum." şarkısı söylüyorlardı...

Fanta içmiş olamazlar diye düşündüm. Belli ki ıksırıncaya kadar alkol almışlardı ve tıksırıyorlardı konuşurken...

112 çalışanı büyük bir hiddetle ve bir o kadar sakin anlattı.

—Olan şu, bizi darp ettiler... Ve bu her zaman oluyor...


***



Torba yasa, tüm karşı çıkmalara, protestolara rağmen, meclis gündemine geliyor...

KESK konuyla ilgili tüm yurtta eylemler yapıyor.

Ankara'da, son Genel Kurulda KESK Genel Başkanı seçilen Döndü Taka Çınar'ında olduğu grup meclise yürümek isteyince polis engeline takılıyor.

Öyle bir engelki; biber gazlı, tacizli...

Görüşmeler sırasında Ankara Emniyet Müdür Yardımcısı KESK Genel Başkanına "Canım." diye hitap etmiş.

Demek ki, ıksırıncaya kadar içmeden de tıksırabiliyormuş insanlar...

Demek ki, kişinin niyeti tıksırmak olunca içkiye hacet yokmuş...



***

Darwin'i anlatan öğretmene ceza vermişler...

Gerekçe, müfredat dışına çıkmak...

Bundan sonra sorulan soruya cevap verilmeden önce bakılacak, müfredat içimi diye...

Müfredat deyince öğrenciliğim aklıma geldi, neredeyse müfredat içinde kalan tek bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenim olmadı benim…

Bu nedenle ceza alan tek öğretmende duymadım şimdiye kadar.

Bırakın müfredat dışını, okulun yanındaki camiye kadar çıkardı müfredatımız da kimsenin gıkı çıkmazdı...

Bence öğretmenler fetva almalı...

Darwin konusunu "sarmısaklasakdamı saklasak, sarmısaklamasakdamı saklasak" diye...



***

Uzun yazıyorsun diye eleştiri aldım birkaç okurdan ve dosttan, bende kısa yazmayayım da, kısa kısa yazayım dedim...

Sağlıcakla...

Hiç yorum yok: