26 Şubat 2012 Pazar

11 Mart’ta Türkiye Büyük Sağlık Hakkı Meclisi İçin Ankara’ya…


Manolya meydanında bildiri dağıtıyoruz. Sağlık hakkı meclisinin düzenleyeceği sağlık hakkı paneline çağrı için… Kimi uzatılan bildiriyi almayı dahi istemezken kimi aldığı bildiriyi dikkatle inceliyor üstüne sohbet etmek için masamıza kadar geliyor. Çok iyi bir şey yapıyorsunuz diyen de var, geç kalınmış bir çalışma diyen de…
Manolya meydanında iki günde 5000 bildiri eriyip gidiyor. Bir arkadaş; “Ya bildiri verdiğimiz herkes panele gelirse? diye bir soru ortaya atıyor. Cevap veremiyoruz. Alışmamışız çünkü, biz daha çok; ya çok az kişi gelirse kaygısına alıştığımızdan herhal bunu hayal dahi edemiyoruz. 260 kişilik salona 5000 kişi… Doğrusu o izdihamı yaşamak çok ama çok hoş olurdu. Öyle olmayacağını bildiğimizden fazlaca üzerinde durmuyoruz. Öyle ya çoğu panele katılımın 20-30’u geçmediği hepimizin malumu, hatta kimi sinde 7-8 kişi olduğu bile oluyor, duyuyoruz.
İkinci gün öğleni biraz geçe bildirler iyice azalmış, bir genç yaklaşıyor yanımıza;
-Sağlıkçı abiler kolay gelsin.
-Sağol.
-Abiler birazdan burada Manisaspora destek için etkinlik yapacağız o zamana kadar biter değil mi?
-Nooldu ki?
-Abiler biz siyasi şeyler istemiyoruz.
-Bizimki sağlık hakkı ile ilgili bunun siyasi yanı yok zaten. Hem senin de sorunun bu sorun.
-Yok be abi, beni Manisaspordan başka bişey ilgilendirmiyor.
Neyse çok uzatmıyoruz. Zaten bildiriler tükenmek üzere, birazdan ayrılacağımızı söylüyor konuyu kapatıyoruz. Ama aklımızın bir köşesinde de kalıyor; “…beni Manisaspordan başka bişey ilgilendirmiyor…” sözü.
Neyse ki panel umduğumuzun üstünde ilgi görüyor ve 260 kişilik salonda neredeyse boş yer yok. Tek aksilik panelistlerden Mustafa Sütlaş’ın dayısın vefat etmesi ve panele katılamaması, oda sorun değil diyoruz o konuda da ben görev alıyorum ve başlıyoruz panele…
Açılış konuşmasını Manisa Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. Yüksel Pabuşçu yapıyor.
Moderatör SES Manisa Şube Başkanı Serpil Deniz ilk sözü Eczacı Özgür Özel’e veriyor. Harika bir performansla anlatıyor konuyu, araya espiriler katarak koca bir konuyu bir sunuma sığdırıveriyor, Manisa Milletvekili...
Sonra ben, kısa geçiyorum… Hasta hakları vs…
Son söz benim ve daha bir çok kişinin en merak ettiği kişiye veriliyor, Dr Eriş Bilaloğlu…
Bir açılış konuşması, ardından iki panelist konuşmuş bu saatten sonra dikkatleri toplamak zor olacak diye geçiriyorum içimden.
Hiç zorlanmadan, sakin bir üslup ve mütevazi bir duruşla giriyor söze… Gelin bir oyun oynayalım diyor. Oyunu destekleyen bilimsel çalışmalardan örnekler, içimden ‘budur’ diyorum.
Sonuç; nefes almak hakkı kadar doğal bir haktır sağlık hakkı ve bu konuda bir mücadeleye bile gerek yoktur esasında ama gel gör ki bu hakkı elimizden alıyorlar, o halde bu zamanda uğruna mücadele yürütülmesi gereken en temel haktır sağlık hakkı, ben bunu anladım.
O zaman gelin birlikte mücadele edelim, Manisa Sağlık Hakkı Meclisi’ni bunun için kurduk. 11 Mart’ta Ankara’da Türkiye Büyük Sağlık Hakkı Meclisi buluşmasına da bunun için gideceğiz.
Son söz; biz sağlık hakkı için mücadele etmeye karar verenler olarak 10 Mart 2012 Cumartesi akşamı en az bir otobüsle Ankara’ya Türkiye Büyük Sağlık Hakkı Meclisine katılmaya gidiyoruz. Sizde katılmak isterseniz haber edin…
Nasıl mı?
Mail atın… sahhad@windowslive.com veya telefon açın yer ayırtın…2381675…
Daha olmadı… Manisa Tabip Odası’na, SES’e, SAHHAD’a bizzat uğrayarak isminizi yazdırın.
Laf aramızda yol ücreti almıyacağız.
Haydi…

Sağlıcakla… 

Hiç yorum yok: