27 Mart 2013 Çarşamba

Hasgönüllü Kaptan


Manisa şehrini tanımlayan birçok terim, kimi kişi ve yazarlarca kullanıldı bu güne kadar.
İşte bu terimlere bir yenisi daha eklendi, bu günlerde:“Tilkiler Şehri”
Bülent Hasgönüllü, namı diğer Bülent Kaptan, yeni çıkan kitabına bu ismi vermiş.
Duyar duymaz gittim, bir tane imzalattım, aldım.
Güzel bir imza atmış bana hediye ettiği kitabına: “Kardeşim. Okudukça düşün. Düşündükçe; Hayata meydan oku!” diye de eklemiş.
Okudum.
Düşündüm.
Çok beğendim.
***
Doğruyu söylemek gerekirse, Bülent kaptanın yazı yazma üslubunu eskiden beri beğenirim.
Kısa ve öz yazar, dokundurur geçer; kendi tabiri ile OTURTUR.
Başka türlü kendi şehrine “Tilkiler şehri” diyecek cesareti nereden bulurdu?
Aslında Bülent Kaptan biraz gönül adamı, şehrinin aşığı ve uslanmaz bir asidir, diyebilirim.
Yoksa oda bilirdi; dün ne yedik, kiminle yedik, nasıl yedik; yazılar yazmayı.
Yoksa oda bilirdi; bir gazeteye kapak atıp, patrona ihale kollamasını, ham yapıp yutmasını.
Dedik ya uslanmaz bir “ASİ”dir Bülent Kaptan.
Asilik, yürek ister.
Gönül açıklığı ister.
Fikir berraklığı ister.
Ve en önemlisi kıssadan yazmayı bilmek ister.
Zaten kısa yazmak da biraz, ustalık ister.
Şair duyarlılığı ister.
***
Hasılı, uzun sözün kısası, oldum olası beğenmişimdir, Bülent Kaptanın yazılarını...
Hatta kendisine de söyledim, biraz Lütfü Oflaz’a benzetirim tarzını.
Lütfü Oflaz: Yazıkatür diye tanımlanan yazılar yazardı, hala yazıyor mu bilmem, ben onu lise yıllarımda Leman’da okur ve çok beğenirdim.
Kısa ve sivri yazılardı bunlar.
İşte Kaptanın yazıları da böyle…
Zaten kitabın önsözü de: “Sözün ve yazının kısası makbuldür. Çok söz yalansız, uzun yazı mürekkep hokkasız olmaz!” diyor.
***
Kısacası, kısa yazıyor Bülent Kaptan.
Yazıları DONDURUYOR kimi yerde, kiminde ise PATLICAN OTURTMALI olup çıkıyor karşınıza…
Ben kitabı bir çırpıda, bir nefeste okudum.
Okudukça da düşündüm.
Size tavsiyem tez elden uğrayın Kaptan’a alın “Tilkiler Şehrini”
Okuyun, düşünün, kafa yorun; PAS TUTAN demirleri, KOPERNİK’i , CAFE CROWNCU GENÇLİĞİ, ALMIŞALTICILARLA ALMIŞSEKİZLİLERİ…
Sağlıcakla… 

Hiç yorum yok: