30 Mayıs 2013 Perşembe

Darp seven mağdurlar edebiyatı…

Eğitim Bir Sen'in sivil itaatsizlik eyleminin içeriği anlaşıldı.
Diyorlar ki "Biz eylem yaparız, ancak eylemden dolayı herhangi bir risk almayız. Karşı çıkanı ise, darp ederiz.”  
Bunu nereden anlıyoruz?
Matematik öğretmeni (Eğitim Bir Sen üyesi) K.A'nın, Eğitim İş Manisa Şube Başkanı Necdet İnce'yi darp etmesinden. 
Diyeceksiniz ki; bu bir üyenin eylemidir, Eğitim Bir Sen'e mal edilemez. 
Hayır, mal edilir. 
Çünkü Eğitim Bir Sen üyesinin bu saldırgan tavrını, en azından sessiz kalarak, onaylamıştır.
Ben bu yazıyı yazarken henüz bir açıklama yaptıklarını duymadım. 
Eğer benim yazım çıktıktan sonra, herhangi bir şekilde: "Üyemizin bu tavrını kınıyoruz. Sayın Necdet İnce'den özür diliyoruz. Öğretmen K.A kesin ihraç istemi ile disiplin kuruluna verilmiştir." anlamına gelen bir açıklama yaparlarsa bende kendilerinden özür dilerim, önyargılı olduğum için. 
Ama biliyorum ki özür dilemeyecekler, ya bu gün olduğu gibi sessiz kalacaklar   veya özür anlamı çıkmayan, bol ‘ama ama' lı bir açıklama ile geçiştirecekler mevzuyu. 
İşte bundan emin olduğum için K.A'nın tavrını tüm Eğitim Bir Sen'e, en azından yönetim kuruluna mal etmekten de çekinmiyorum. 
Eğitim Bir Sen teşekkür etmek yerine darp etmeyi seçmiştir. 
Necdet İnce nöbetçi öğretmen iken, sivil itaatsizlik eylemi nedeniyle, mevzuata uygun şekilde giyinmeyen K.A'yı nöbet tutanağına yazmıştır. Aralarında her nasılsa bu konuda bir tartışma çıkmış ve K.A, Necdet hocayı darp etmiştir. 
Oysa ben K.A'nın veya Eğitim Bir Sen’in yerinde olsaydım, böyle bir tutanağa benim adımı geçirerek, eyleme destek verdiğinden dolayı Necdet beye teşekkür ederdim. 
Necdet İnce K.A'nın adını tutanağa yazdığında çıkması ömuhtemel iki sonuç vardır. 
1. İdare o tutanaktan hareketle, K.A öğretmene soruşturma açar. Bu durumda K.A, Eğitim Bir Sen üyesi olarak savunmasını verir. Savunmada eyleminin amacını uzun, uzun anlattıktan sonra, üyesi olduğu sendikanın kararına uymaktan kişiye ceza verilemeyeceği ortaya çıkar ve K.A herhangi bir ceza almaz. Diyelim, olmaz ya, idare K.A ya ceza verdi. O zamanda iş idare mahkemede, daha olmadı AHİM'de çözülür. 
2. İdare bu tutanağı dikkate almaz, Necdet Öğretmen idareden gereğinin yapılmasını yazılı veya sözlü talep ederse, bu noktadan sonra yine 1. madde geçerli olur. 
Peki, gerçekte ne olmuştur?
Eğitim Bir sen üyesi öğretmen, mesai arkadaşı Eğitim İş Manisa Şube Başkanı Necdet İnce öğretmeni darp etmiştir, suç işlemiştir.
Eğitim Bir Sen sessiz kalarak bu suça ortak olmuştur.
Bundan sonrası için ne yapılabilir?
Bu saatten sonra öğretmen K.A meslektaşından özür dilemeli ve Eğitim Bir Sen’den, derhal istifa etmelidir.
Eğitim Bir Sen bu saldırıyı; koşulsuz, amasız kınamalı ve eğer istifa etmiyorsa K.A’yı disipline vermeli ve bu güne kadar sürdürdükleri, kamuda serbest kıyafet için sivil itaatsizlik eylemini sonlandırmalıdır.
Eylem neden sonlandırılmalı?
Madem söz oraya geldi o konuda da bir iki kelam edeyim.
Eğitim Bir Sen’in bir süredir kamuda kıyafet özgürlüğü adı altında sürdürdüğü sivil itaatsizlik eylemi başarıya ulaşmamıştır.
Başta Eğitim Bir Sen üyeleri olmak üzere, eyleme destek cılız kalmıştır. Çünkü kamu çalışanlarının tek sorunu kılık kıyafet serbestliği değildir.
Kamu çalışanları; bu gün kamu personel rejimi değişikliği nedeniyle gelecek güvencesini, iş güvencesini yitirme kaygısı duymaktadırlar.
Kamu çalışanları; yoksulluk sınırının altında ücret almaktadırlar ve emekli maaşları açlık sınırının bile altındadır. Bu nedenle çoğunluğu emekli dahi olamamaktadırlar.  
Kamu çalışanları; birçok angarya işle boğuşmaktadırlar.
Kamu çalışanları; siyasi iktidarın itibarsızlaştırma söylemleri ile karşıyadırlar; iki ay yatıyorlar, doğru dürüst çalışmıyorlar vb.
Eğitim Bir Sen’in hükümete, bir sendikanın hiç olmaması gerektiği kadar, yakın olduğu bilinmektedir.
Elbette türban takan kamu emekçilerinin de sorunları vardır, ancak tek sorun bu değildir.
O nedenle Eğitim Bir Sen’in mevcut durumunu gözden geçirerek, başta Eğitim İşkolunun en köklü sendikası Eğitim Sen olmak üzere, diğer eğitim sendikaları ile ortak bir platformda bir araya gelerek, eğitim emekçilerinin sorunları için, gerçekten mücadele etmeye başlaması gerekmektedir.
Sağlıcakla...


Hiç yorum yok: