20 Kasım 2012 Salı

Astaneler üzelleşmesin, alkın malı alkta kalsın...

Biliyorum, kamu hastaneler birliği ile ilgili çok yazı yazdım. Ben de bu hafta başka bir konu yazayım diye düşünüyordum.
Hatta konuyu bile belirlemiştim.
Kamu özel ortaklığından bahsedecektim. Ama gelin görün ki mahalleden sürekli görüştüğüm gözmen amca bu planımı alt üst etti.
Kamu özel ortaklığı bir sonraki yazıya kaldı.
Bakın göçmen amca ile aramızda geçen konuşmayı aktarıyorum size.
***
-Meraba…
-Merhaba amca.
-Geçan televizyondaydın. Baktım sana…
-Evet amca.
-Kamu astaneler diylar neyse onu diyıdın. Ne bu beya ben anlamadım. İsteyim bi daha anlatasın.
-Otur amca anlatayım. Devlet hastaneleri varya onları oteller gibi düzenliyorlar. Mesela en iyi hastane aynı beş yıldızlı otel gibi olacak. O hastane A sınıfı denecek. A sınıfı hastaneye çok parası olanlar gidecek. En iyi tedaviyi o hastaneye gidenler alacak, en iyi doktorlar, hemşireler o hastanelerde çalışacaklar. Sonra B sınıfı, C sınıfı. Öyle gidecek.
-Nası beya... otel gibın astane nasıl olacak? Na burada var beş yıldızlı otel ben kapısından bile giremiyım. Astanelerde üle olursa neydeceyik?
-Sende paranın yettiği hastaneye gideceksin.
-İç üle olur mu? İnsan asta olunca ister aynı muameleyi görsün. Zengin ayrı, fakir ayrı olur mu?
-Bana sorarsan olmaz tabi ki. Bende herkesin eşit olması, herkesin kaliteli sağlık hizmeti almasını isterim, ama...
-Vay ki vay. Desena paran yoksa öl diyler bunlar.
***
-Sadece hastalar değil sağlık çalışanları da bu sistemden zarar görecek. Hastane yöneticilerini sözleşmeli yaptılar bile. Zamanla bütün çalışanları sözleşmeye geçirecekler. Sözleşmeli doktora hastaneye para kazandıramazsan az maaş alırsın diyecekler.
-E bu iyi olmuş işte. Çalışan para alsın...
-Haklısın amca tabiî ki çalışan para alsın ama iş öyle değil. Çalışmak değil para kazandırmak önemli olacak.
-U ne demek?
-Bak misal senin bir rahatsızlığın var, hemen ameliyat etmek gerekmeyebilir, belki ilaçla tedavi olabileceksin. Ama o hastane yöneticisi doktor üzerinde öyle bir baskı kuracak ki, doktor seni belki gerekmediği halde ameliyata bile almak zorunda kalacak.
-Bu olmadı işta. İstemiyim ben üle doktor. Beni niya kesacağmış ki…
-Ben kesecek demiyorum. Ama hastaya müşteri olarak bakarsan, gün gelir bunlarda olabilir diyorum.
-Ulmasın. Bunlar olmasın. Erkes insan gibi yaşasın. Bak pazarlar dolıp taşıya..Erkesin yiyeceği ekmek bulunur. Sade para kazanacam diye insanlar kesilmez, günah günah… Astaneler üzelleşmesin, alkın malı alkta kalsın...
***
Ne diyeyim, amca beni zorladı bu yazıya...
Valla bencede günah...
Halkın malı halkta kalsın, özelleştirme olmasın...
Sağlık çalışanları insanca yaşayacak ücret alsın...
Sağlıcakla...


Hiç yorum yok: