14 Mart 2013 Perşembe

Asgarini peynir ekmekle yemek...


Tarihte bir çok anlaşılmayan insan vardır ve hiç bir tarih kitabı bu insanların kırgınlıklarını layıkıyla yazmaz. Misal Marie Antoinette, Faruk Çelik, İdris Naim Şahin...
Bu isimler anlaşılamayan insanlara verilebilecek sadece üç örnekten başka bişey değildir. 
Bu konuda akademik bir çalışma yapılsa, inanın bana, liste uzar gider. Kimler yazılmaz ki bu listeye; Yıldırım Akbulut, Azimet Köylüoğlu, George W. Bush. vb… Uzatmaya gerek yok.
***
Şimdi efendim, aynı zamanda Fransız kraliçesi olan Antoinette, çok mümtaz bir şahsiyet olduğunu, ilave olarak,  allah şahidim olsun ki öyledir dememe müsaade buyurun. 
Çünkü kendisi bu güne kadar hiç kimse tarafından anlaşılamamıştır, hor görülmüş, komik sohbetlere konu edilmiştir. Hep bi dalga geçme hali ile yapılmıştır bu...
Neymiş efendim kraliçeye sormuşlar da “Halk yiyecek ekmek bulamıyor.” diye, oda “Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler.” demiş de, halkın halinden anlamamış da, yabancılaşmış da, mış mış da, mış mış.
***
Neden anlamasın efendim? 
Böyle bir cümleye bakıp da, toptan bir yargıya varmak ne kadar doğrudur, sorarım size? Bu kişi hayatında ne gibi pratikler sergilemiştir. Halkı için nasıl fedakârlıklar ortaya koymuştur. Bunları iyi okuyup, anlamak, araştırmak ve ondan sonra, yargı ifade etmek gerekmez mi?.   
Ben şahsen bu konuda bir okuma ya da araştırma yapmadım ama yinede sayın kraliçenin, yukarıda da da yazdığım gibi; yeterince anlaşılamadığını,  yüce kişiliği ile halkının ekmeğe değil de pastaya layık olduğunu anlatmak istemiş olabileceğini düşünüyorum, inanın öyledir, yeminle...  
E tabi bazı niyeti bozuk, bir takım 'bozguncular' olayı çarpıtmış ve onu dalga konusu etmiştir ve maalesef, bu büyük bir haksızlıktır.
***
Bu gün aynı haksızlık Sayın Faruk Çelik'e yapılmak istenmektedir. İşte açın bakın BirGün gazetesini, manşetten başlamışlar bile bu karalama, dalgaya alma işlerine. 
Ben buradan 76 milyon halkımıza sesleniyorum.  Sayın çalışma bakanımıza sahip çıkalım! Ona haksızlık edilmesine, Sayın İdris Naim Şahin'e yapılan haksızlık benzeri bir kampanya ya kurban gitmesine engel olalım! Böyle nevi-i şahsına münhasır değerler kolay yetişmiyor!
İdris Naim Şahin bakanken de aynı şeyleri yapmadılar mı? Neymiş efendim: "İçerdekiler dışarı çıkmak istiyorsa özgürlük var demektir. Özgürlük olmasa içerdekiler dışarı çıkmak istemezdi." demiş. Yok, efendim, vatandaşa "Takla at." demiş. Vay efendim; "Biber gazımız organiktir." gibi beyanatları olmuş diye adamı harcadılar. 
***
Sorarım size, bu beyanatların, hangisi yanlış?
Anadolu da insanlar kuşları, takla atıyor diye sevmezler mi? Deli Emin Vizontelede "Ne kadar takla o kadar yem." diyerek taklacılığın meziyetlerini anlatmıyor muydu?
Sayın Şahin de vatandaşı sevdiği için "Takla at." demiş olamaz mı? Ya da ne bilim, bu ülkede özgürlük yok mu?
Yapmayınız efendim. Bir tek Sırrı Süreyya Önder anlayabildi, İdris Naim Şahin'in kıymetini çıktı mecliste konuştu; “Sayın Şahin bir değerdir, gençler için umuttur.” dedi ama geçmiş olsun, o bile muvaffak olamadı kurtarmaya. Gitti güzelim bakan.
Ben şimdi diyorum ki; Sayın Fransız kraliçesinin ve dahi Sayın İdris Naim Şahin'in düştüğü duruma düşmesin, Sayın Faruk Çelik. Sahip çıkalım. Bunu büyük bir kıskançlıkla yapalım.  Böyle değerler kolay yetişmiyor efendim, Allah cezamı versin bak. 
***
Sayın çalışma bakanı Faruk Çelik katıldığı bir televizyon programında asgari ücretle ilgili bir soruya yanıt vermiş ve "Asgari ücretle geçinilmez diye bir şey yok. Geçinirsiniz. Ona mahkûmsanız 800 TL de büyük paradır. Netice itibariyle ekmeğin fiyatı bellidir, peynirin fiyatı bellidir." demiş. 
E ne var bunda? Yani ekmeğin fiyatı da, peynirin fiyatı da bellidir, neticede. Bunu bilmeyen mi var. Asgari ücretle geçinilir demiyor ki efendim ona ‘mahkûmsanız’ diyor. Doğru diyor neticede vatandaş geçiniyor işte. Kor değil mahkum olmayalardı efendim. 
Yapmayınız. Şimdi bunu eğip bükmeye Sayın Fransız kraliçesi türü,  imalara ne gerek var?
Yanlıştır bu tür hareketler. 
Bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler.
Sağlıcakla…

Hiç yorum yok: