18 Kasım 2011 Cuma

AYAĞIMDA POTİN, YANDAŞ MI SANDIN?

Şu cep telefonları hayatımıza girdiğinden bu yana nasıl desem, hayat hem daha bir kolaylaştı hem de kimileyin daha bir çekilmez...

Düşünün dağın başında arabanız arızalandı, arayın gelsin; kurtarıcı, yol yardımı, akraba desteği…

Ne güzel.

Ya da eşinizle sürekli irtibat kurun, çocuğunuzla, akraba ve arkadaşlarınızla, o da güzel…

...

Ama ya mesajlara ve "fırsat" telefonlarına ne demeli?

Tam çıldırtmalık.



Öyle ki gülmekten veya sinir sarsılmasından çıldırabilirsiniz.



Sinir sarsılması da ne ola ki demeyin. Önemlidir. Bi mesaj gelir sarsılırsınız en katı sandığınız mantığınızdan.



Bakın son gelen mesaj şöyle; UCRETSİZ Cep telefonu kazandiniz hediyenin fiyati (200 TL) UCRETSİZ Hediyenizini alın ve elektrik indirim saglayacak cihazinizi almayi unutmayin. 0212xxxxxxxHACEL…

Mesajı okuduktan sonra hafiften bir sıyırma halleri gelişince, rahatlayayım diye, açtım youtubeyi Nursaç Doğanışık’tan “HACEL Obasını Engin mi Sandın?”ı dinlemeye başladım.

Başka türlü “ÜCRETSİZ kazanılan cep telefonun fiyatının 200 TL olması” konusunu kaldırabilemezdim. Belki böyle durumlarda bir büyüğe de danışmak gerekirdi ama o konuyu es geçiyorum bu aralar, malum onunda fiyatları güncellendi…

Diyelim bu mevzuyu hafiften yerli yerine koydum, ardından gelen elektrik indirim sağlayacak cihazımı, nasıl olacakta almayı, unutmayacaktım?

Of of…

Ne diyor Nursaç Hanım türküde; Hacel Obasını Engin mi Sandın? Ayağımda potin zengin mi sandın?”

Tam türkünün bu mısrasını dinlerken zırt telefon…

Telefonun ucunda bir hanım efendi, kim olduğumu doğrulattıktan sonra, hani çok meşhur olan ve önünden geçerken bile salâvat getirdiğimiz otellerden birinden aradığını ifade etti.

Ben du bakalım ne deyivecek diye dinlerken, hanfendi başladı cazip tatil seçeneklerinden bahsetmeye.

Malum önümüz mübarek kurban bayramı…

Konuşuyor, konuşuyor, öyle bir lisanımünasiple giriyor ki konuya, sanki UCRETSİZ cep telefonu satıyor 200 TL ye de, yanında da elektrik indirim cihazı almayı unutmayacağız.

Tatil seçenekleri o kadar cazipmiş ki, geceliği sadece bilmem kaç yüz euroymuş.

Vay babam vay…

Hanfendi, dedim.

Ama hanım kız hiç oralı değil o ezberletilen metinden, okuyor da okuyor.

Tekrardan girdim söze, hanfendi, hanım efendi…

Neyse sonunda, canlı yayın bağlantılarında Birant’ın yaşadığı gecikme benzeri bir “buyurun” deyiverdi.

Estafürullah dedim, ne buyurması, asıl siz buyurun da ben sizi boşuna yormaktan imtina ettiğimden ötürü sözünüzü kestim.

Hanım efendi de yok efendim siz buyrun demesin mi. Dedim kesin bi yanlışlık var, du bakalım, hakkımızda hayırlısı.

Hanfendi ben bir kamu çalışanıyım sizin çok cazip diye bahsettiğiniz o tatiller benim için bir fırsat teşkil etmez aksine bir hayal olur, dedim.

Hanefendi de yanlış aradığını hafiften çaktı ve siz SES Manisa Şube Başkanı şu kişi değil misiniz, diye sordu. Övünmek gibi olmasın bir vakitler öyleydim ama görevim bitti. Ayrıca bitmemiş olsaydı da durum değişmezdi.

Hafiften bir suskunluktan anladım ki bu hanım kız, bir sendika başkanının nasıl olurda “şu kadarcık euroluk” tatillerimizi fırsat olarak değerlendirmez kısmında hazım sorunu çekiyor.

Verdim bilgiyi.

Hanım efendi ben KESK’e bağlı SES’in Manisa Şubesinin başkanıydım doğru ancak sizin zannettiğiniz gibi bir gelirim ne başkanken nede şimdi hiç olmadı. Şu andaki başkanımızın da yok.

Bizim sendikalarda sendika başkanı oluruz ama ayrıca bir gelir elde etmeyiz. Biz herhangi bir kamu çalışanının işini yapar ve o kadar gelir elde ederiz. Bu işten yani sendikacılıktan herhangi bir gelir elde etmeyiz. Dolayısıyla sizin tatilleriniz nasıl bir hemşire veya öğretmene fırsat olamıyorsa bana da fırsat olamaz.

Yani sözün özü hanfendi, ben ve benim gibiler ücretsiz cep telefonu kazandığımızla ilgili mesaj aldığımızda dahi “ücretsiz cep telefonunun fiyatı” diye bir parantez içi notu ile bilgilendiriliriz.

Siz bizi yandaş ve patron dostu sendikalarla karıştırmayın.

Biz KESK ve bağlı sendikaların yöneticileri emekçiye dost, yandaşlığa düşmanızdır.

Alo hanfendi hatta mısınız?

Kapatmış…

Sağlıcakla…

Hiç yorum yok: