6 Aralık 2011 Salı

Bir 21 Aralık sabahı ünlemesi...

Bir 21 Aralık sabahı ünlemesi...

-Huuu... Kız... Ayşaa...
-Buyur Iraz tezze.
-Gı nere gidivatın?
-Doktora...
-Böğün günlerden ne?
-Çarşambaa...
-Çarşambaa... E böğün Aralık 21 demi?
-He 21...
-Gı ben sana evvelsinde ne didim?
-...
-21 Aralık günü Grev va demedim mi?
-Dediiin..
-Ayşa beni günaha sokma... Madem dedim ne demeye doktora gidiyon? Böğün Grev va ya...
-Aman Iraz tezze beee, bu hemşerile, doktola ne çok Grev ediyola bee, ne vamış bu kaden Grev edcek?
-Ayşa bunlar baharınan ne didiydile? Sözlerimi geri alamaycen dimediler mi? Nisanın 19-20 sinde de Grev etmedile mi?
-Ettileee...
-Ettilede haklarını alabildile mi? Alamadıla... Hakla her gün daha kötü oluveriyomuş. Geçen eve kadar geldi bu kızanna bana bi bir bellettiler. Bak ne dedi çocom; o günden sonra hökümet meclis neyin boşvemiş, yetki almış, kendi bir bir kanun gibi kararneme çıkarıyomuş. Deprem oluyo hökümet bıradıveriyo depremi sağlık ilen ilgili kararnameler çızıktırıyomuş. Geceleyin bilmem kaçta çıkarmışla en son kararnameyi habarın vamı?
-Yoo ne devatılamış ki kararnemede?
- Bütün hastaneleri aynı şu sahildeki oteller gibi ayırıyolamış. Kimine A deyolamış, kimine B, kiminleyin C, D, E... öyle gidiyomuş. Nasıl beş yıldızlı oteller va, dört yıldızlı, sona Ahmatın pansiyonu va ya sahilde, onun kibi.
-Noolcamış ki?
- Parası olan ey hastanaya, olmayan Ahmatın pansiyona deyivicelemiş. Ahmatın pansiyonu o koca koca otellerle bir mi?
-Deel elbet...
- Hastanaları zenginler işletecek, bu hemşerile, doktolada onların emrinde olucamış. Gari vatandaştan ne kadar yolunu ise o kadar para alıcekle miş.
- Iraz deyze kötü olu be öyle.... Parası olan ey tedavi olacak, fakır avucunu mu yalıycek yani?
- Kızanna eyle dedi... Emmin pek inanmadı, emme ben inandım. Bak yabancı dokto, yabancı hemşerile de geticeklermiş.
-Aboo tezze biz yabancı dil neyin bilmeyiz. Kı bizim halımızdan İstanbul'lu Doktorlar zor annayıveriyo yabancı doktor ne anlayacak. Kı geçen Halis doktora "barnağım acıyıvatı" deyonda, Şazimetin kızı yok mu orada hemşeri ona soruyo, bu ne deyo diye... Koskoca doktor olmuş "barnağı" bilmeyero...
-Ayşa, doktor nerden bilecek senin kırlı kibin konuşmanı?
...
- E Iraz tezze daha neye Grev edivatılarmış bu hemşirele, kızanna ne anlattılar sana, hel bi yol deyi vede bilem...
- Gı sadece doktorla, hemşerile deel, örtmenlede Greve gidip durumuş...
-Onların derdi neymiş ki?
- Bunlar hepsi bi konfederansonmu neymiş ona üyelemiş. Doktola, ebele, örtmenle, ivergi memurlaı, belediyede çalışan Hüsen, hepicezi... KESK'mi ne deyivatıla adına, o na üyelermiş işte. Bu Grevide KESK karar almış... Okullarda, hastanelerde para alınmasın, vergi adaletli toplansın, hepsi birden kadrolu çalışsın isterlemiş. İşten atılmasınna, zorunan tayinleri çıkmasın derlemiş. Bunların KESK'inin başkanıynan daha bi sürü yöneticisi dama atılcemiş. Bunla hökümata garşı gelivatıla ya, hökümatta bunları türlü oyunna dama atıveriyomuş. İşte onuda deyivedi kızanna..
-E Iraz tezze, hadi madem bana gidemde bi kahve ediveren sana...
-Kı heç demiycen zannettiydim, gavurun kızı seneee...
Sağlıcakla...

Hiç yorum yok: