30 Eylül 2012 Pazar

Sadece ne olduğun değil, nasıl yaşadığında oldukça roman...


—Nesin, nasıl yaşıyorsun?
—Ben abhazım ama terekeme gibi yaşıyorum...
—Olmadı.
***
—Peki siz?
—Bende sünniyim ama alevi gibi yaşıyorum.
—I ıh...
***
—Siz?
—Ben türküm, türk gibi yaşıyorum.
—Buda olmaz...
***
-Siz?
-Ben pomağım ama nasıl yaşadığımı bilmiyorum.
-Olmadı. Ne olduğun kadar nasıl yaşadığın da önemli…
***
-Siz nesiniz, nasıl yaşıyorsunuz?
—Ben romanım ama roman gibi yaşamıyorum
-Olsun. Alıyoruz sizi...
***
—Siz beyfendi?
—Ben türküm ama roman gibi yaşıyorum.
—İşte budur.
***
—Siz ne diyceksiniz?
—Ben romanım ve roman gibi yaşıyorum.
—Evet buda oldu, hemde tam oldu...
***
—Siz?
—Ben patronum. Bir elim yağda, bir elim balda yaşıyorum?
—Oh oh, Allah bozmasın efendim…
***
—Siz?
—Efendim ben çerkezim ama kürt gibi yaşıyorum.
—Olmuyor.
***
—Siz?
—Efendim ben romanım ama yaşamıyorum.
—Tüh halbuki işi kapmıştın. Keşke yaşasaydın.
—Canınız sağolsun efendim...
***
—Yahu ne oluyor burada? Bu vatandaşlara neden böyle sorular soruyorsunuz? "Nesin, nasıl yaşıyorsun?" Ne demek?
—Şöyle açıklayayım ben Manisa İl Milli Eğitim müdürlüğünde görevliyim. Burada çeşitli okullarda geçici istihdam etmek üzere personel seçimi yapıyoruz..
—Personel seçerken bu sorduğunuz; "Nesin, nasıl yaşıyorsun?" ne anlama geliyor?
—Biz Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Manisa Çalışma ve İş Kurumu olarak bir çalışma başlattık. Çalışmanın adı: Toplum yararına çalışma programı... Bu program çerçevesinde üç ay çalıştırmak üzre 60 kişi işe alacağız. Ancak işe alacağımız kişilerin en azından % 25'inin roman ve roman gibi yaşayan vatandaşlardan oluşmasını istiyoruz. İşte o nedenle başvuranlara bu soruları soruyoruz. Yani bu büyük(!) fırsata nail olmak için ya roman olacaksınız yada roman gibi yaşayan...
-Çok ilginç...
-Evet.
-Kişinin roman olduğunu veya roman gibi yaşadığını nasıl anlıyorsunuz?
-Şimdi nasıl anladımızı anlatsam roman olur... Uzatmayalım efendim. Daha roman  seçimi yapacağım işim çok.
Sağlıcakla…

Hiç yorum yok: